Torsdag kveld ble Ove Flindt Bjerg kontaktet av en eliteserieklubb i krise. 24 timer etter ble han presentert som ny trener i klubben etter at Gaute Larsen og Arne Sandstø ble løst fra kontraktene sine med umiddelbar virkning fredag ettermiddag.
FORNØYD
- Vi har jobbet med å få på plass Ove det siste døgnet og er meget godt fornøyde med løsningen. Jeg er overbevist om at vi spiller i eliteserien også kommende sesong, sa Odd-direktør Hans Erik Utne på pressekonferansen Skien-klubben holdt fredag kveld.
I første omgang skal Flindt Bjerg lede Odd ut sesongen. Det kan bli en beinhard jobb. Laget ligger på nest sisteplass med 18 poeng etter 21 spilte kamper. Kun Sandefjord er svakere, tre poeng bak. Odd har kun vunnet fem kamper denne sesongen, og har minus ti i målforskjell. Det er sju poeng opp til trygg plass, og ett opp til Start på kvalifiseringsplass.
RUTINERT
Ove Flindt Bjerg har vært i en lignende situasjon tidligere. Da reddet han østerrikske Bregenz fra nedrykk. Nå har han troen på at han kan gjenta bedriften i Skien.
- Jeg er stolt over å ha blitt tilbudt jobben i Odd. Jeg mener klubben hører hjemme i eliteserien og har kun ett mål med denne jobben, og det er å sørge for at vi har eliteseriestatus også neste sesong. Jeg håper å kunne tilføre entusiasme, tro, selvtillit og disiplin i klubben, sa dansken som har trenererfaring fra Japan, Tyskland, Østerrike og Danmark. Han leder Odds første trening lørdag morgen.
- EN DIREKTE FYR
Morten Fevang kjenner Ove Flindt Bjerg fra sine år i Odense.
- Han er en direkte fyr som sier det han mener til spillerne. I motsetning til det vi er vant til. Jeg håper dette kan gi laget et løft, men det er vanskelig å si i og med at vi har hatt så mye motgang, sa Fevang som innrømmet at han ble overrasket i likhet med de andre i spillergruppa da han ble informert om avgjørelsen.
Odds trenerduo har sittet utrygt i store deler av sesongen, men fått tillit til tross for mye motgang. Fredag var det altså slutt, fem kamper før sesongen er over.
