EU-komissio antaa 120 miljoonan euron sakot miljardööri Elon Muskin viestipalvelu X:lle.
Syynä ovat muun muassa käyttäjien varmentamiseen ja läpinäkyvyyteen liittyvät ongelmat.
Kyse on ensimmäisestä EU:n digipalvelusäädöksen nojalla antamasta sakosta.
Tutkinta asiasta alkoi joulukuussa 2023. Komissiolla on käynnissä myös tutkinta X:n algoritmeista, joka jatkuu edelleen.
X:n epäillään manipuloivan alustan toimintaa niin, että äärioikeistolaiset julkaisut ja poliitikot saavat suurempaa näkyvyyttä kuin muut poliittiset ryhmittymät.