COVID-19-tartunnan saaneen kuningatar Elisabetin etätapaamiset on peruttu toistaiseksi, kerrotaan brittihovista. Hän jatkaa "keveissä tehtävissä", hovista ilmoitettiin mutta ei täsmennetty, mitä ne tarkoittavat.
Hovin mukaan Elisabetin oireet muistuttavat lievää flunssaa.
Kun kuningattaren koronatartunnasta kerrottiin viikonloppuna, hänen sanottiin jatkavan työskentelyä etäyhteyksillä Windsorin linnasta.
Hovista on lähetetty hänen nimissään ainakin surunvalitteluviesti Brasilian presidentille Petrópolisin kaupungin tuhotulvan vuoksi.
Elisabetin kalenterissa on tällä viikolla muun muassa puhelinkeskustelu pääministeri Boris Johnsonin kanssa. Kuultuaan kuingattaren tartunnasta Johnson lähetti hänelle pikaisen paranemisen toivotukset ja sanoi diagnoosin muistuttavan, että virus on yhä voimissaan.
Aiemmin tässä kuussa myös kruununprinssi Charlesin ja hänen puolisonsa Camillan todettiin saaneen koronatartunnan. Charlesilla se oli jo toinen.
Elisabet on viime kuukausina vähentänyt julkisia esiintymisiä. Rautaisesta terveydestään tunnettu mutta jo 95-vuotias kuningatar joutui syksyllä lyhyeksi aikaa sairaalaan ja hänen henkilääkärinsä on neuvonut häntä lepäämään. Syytä sairaalayöhön ei kerrottu julkisuuteen.