Britannian hovi on vastannut Lontoon keskustassa sijaitsevan Kensingtonin palatsin remontoimisesta aiheutuneiden kulujen nostattamaan arvosteluun. Hovi ei ole vahvistanut hintalappua, mutta palatsin kunnostamisen on julkisuudessa kerrottu maksaneen viisi miljoonaa euroa.
Hovin edustaja muistuttaa, että suojelukohteen remontoiminen on kallista. Palatsissa on uusittu muun muassa sähköasennuksia ja viemäröintiä sekä korjattu kattoa. Rakenteista on poistettu asbestia.
Prinssi William, Cambridgen herttuatar Catherine ja prinssi George muuttavat palatsissa olevaan asuinhuoneistoon, joka kuului aiemmin kuningatar Elisabetin sisarelle prinsessa Margaretille. Hovin edustajan mukaan huoneistoa ei ole remontoitu vuoden 1963 jälkeen.
Hovi vakuuttaa, että Cambridgen herttuapari on itse maksanut tulevan virallisen asuntonsa matot ja verhot, eikä tilojen kunnostamisessa ole pröystäilty.
– Kyseessä on herttuan ja herttuattaren ainoa virallinen asunto. Siellä he aikovat asua monia, monia vuosia, hovi muistuttaa.