close
Artikkeli on yli 10 vuotta vanha

Video: Obama on laskeutunut Windsorin linnan pihalle – lounastaa Elisabetin kanssa

Presidentin Englannin-vierailu jäänee hänen viimeiseksi viralliseksi vierailukseen kuningaskuntaan.

Uutisvideot: Obama syö lounasta kuningatar Elisabetin kanssa
  • Paula Tapiola

Presidentti Barack Obama on laskeutunut helikopterilla Windsorin linnan pihalle. Hän syö siellä lounasta kuningatar Elisabet II:n kanssa.

Elisabet täytti eilen torstaina 90 vuotta, ja Obama on luvannut tälle henkilökohtaisen onnentoivotuksen. Obamalla on mukanaan vaimonsa Michelle. Myös prinssi Phillip osallistuu lounaalle.

Kyseessä on todennäköisesti presidentin viimeinen virallinen Englannin-vierailu. Päivä jatkuu illallisen merkeissä prinssi Williamin, tämän vaimon Katen ja veljen prinssi Harryn kanssa.